(順道一提、最近常聽到的原唱都沒唱得這麼棒、難怪他那週成功通關,因為真的感動到)

 

第一次聽到是在IDOL某週中,讓我驚覺MATT其實真的還蠻會唱的(對他反感降到最低的一次)
You found me,把那種心酸以低低的聲音唱出,那其實是吶喊,想揪住對方的領子狠拽一把又淚如雨下地說著「你找到我了...」。
好幾次在心靈放空時聽到這首,眼淚都會掉下來。

 

想了很久,是因為對應到我家的人的心情,是誰呢?
真的想了很久。

 

以下不完全是翻譯、是心情抒發。
每次聽歌時我在想的。

 

 

I found God
On the corner of First and Amistad
Where the west
Was all but won
All alone
Smoking his last cigarette
I said, "Where you been?"
He said, "Ask anything".

 

我在街角碰到了神。
四下無人、叼著他的最後一根香菸
『你之前在哪?』我問著
「問點別的吧?」他漫不經心地答非所問。

 

Where were you
When everything was falling apart?
All my days
Were spent by the telephone
It never rang
And all I needed was a call
It never came
To the corner of First and Amistad

 

你在哪?你曾在哪?
在這一切都要灰飛湮滅之時、你在哪裡?

我在等的那通電話從來沒響過。

那我唯一在乎的、
從不響的通話。

 

Lost and insecure
You found me, you found me
Lyin' on the floor
Surrounded, surrounded
Why'd you have to wait?
Where were you? Where were you?
Just a little late
You found me, you found me

 

當我迷失、不被保護的時候、

You found me, you found me

你找到躺在地板上的我、

被眾多不友善的事物包圍著、快要被擊潰的我

你之前為什麼要等?在等什麼?

只要再遲一點、再遲一點的話就........

 

可是、你找到我了、你找到我了...TAT

 

 

Early morning
The city breaks
I've been callin'
For years and years and years and years
And you never left me no messages
Ya never send me no letters
You got some kinda nerve
Taking all my world

 

想著想著生氣了,

這麼多年我都一直嘗試呼叫、

在城市、在清晨,在那理應不受到干擾的時刻、

我的大聲疾呼,被你一次次地忽視、

你還真有膽、從來不給我隻字片語、

沈默著帶走了我全部的世界

 

Lost and insecure
You found me, you found me
Lyin' on the floor
Surrounded, surrounded
Why'd you have to wait?
Where were you? Where were you?
Just a little late
You found me, you found me
Why'd you have to wait?
To find me, to find me

 

 

你還是、找到我了。

 

 

 

很生氣對方拋下自己、很生氣
自己苦撐著、撐著、忍著、
那傢伙卻像是要領最後的煙火、千鈞一髮式的降臨。

混漲、混漲、你去哪了?

 

再遲一點的話怎麼辦啊你混蛋!

 

你還是、找到我了。

 

 

 

 

 

大概是這樣的心情。
說不出來是要把遲到的對方打一頓還是該抓著他的領子痛哭的心情。

 

我大概猜到是我家的誰的心情。

雖然我的芙蓉篇中,阿土終於見到阿銀時不是這樣的心情,
這孩子一直很堅強、比我堅強很多倍。

 

而最終、也許這是我自己的心情。

對著那個很希望來找我的人,這麼說著。

 

 

Where were you?

 

Anyway,

You Found Me, that's what matters.

 

 

 

 

 

 

 

最後附上原本歌詞。

 

 

You Found Me          by The Fray


I found God
On the corner of First and Amistad
Where the west
Was all but won
All alone
Smoking his last cigarette
I said, "Where you been?"
He said, "Ask anything".

Where were you
When everything was falling apart?
All my days
Were spent by the telephone
It never rang
And all I needed was a call
It never came
To the corner of First and Amistad

Lost and insecure
You found me, you found me
Lyin' on the floor
Surrounded, surrounded
Why'd you have to wait?
Where were you? Where were you?
Just a little late
You found me, you found me

In the end
Everyone ends up alone
Losing her
The only one who's ever known
Who I am
Who I'm not, who I wanna be
No way to know
How long she will be next to me


Lost and insecure
You found me, you found me
Lyin' on the floor
Surrounded, surrounded
Why'd you have to wait?
Where were you? Where were you?
Just a little late
You found me, you found me


Early morning
The city breaks
I've been callin'
For years and years and years and years
And you never left me no messages
Ya never send me no letters
You got some kinda nerve
Taking all my world



Lost and insecure
You found me, you found me
Lyin' on the floor
Where were you? Where were you?
Lost and insecure
You found me, you found me
Lyin' on the floor
Surrounded, surrounded
Why'd you have to wait?
Where were you? Where were you?
Just a little late
You found me, you found me
Why'd you have to wait?
To find me, to find me

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    草左 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()