0905

 

 

以前說過Georgy是個"壞榜樣",開口就是魂度近百,害我以為其他人都是這樣,一直以太高的標準去檢視別人能不能唱出魂。



這個第一次是在馬德里場的手機實況聽到,在我弄懂他說這歌是獻給誰+去爬歌詞前好奇這是什麼歌,為什麼這麼痛魂度本來就破百但還能繼續穿透是怎麼回事之前眼淚就這樣掉下來了。

昨天一邊趕論文進度一邊聽,突然聽懂那句一下子帶過的話語說這是獻給前男友的歌。
我還記得我08年場他還在很快樂地介紹"KENNY在上面的包廂唷~"大家拍手的盛況,這麼多年我也沒去找為什麼他們分手,只有在16年他過世時才突然發現他身邊不是KENNY了。

 

覺得自己作詞作曲在演唱會說這是寫給前男友然後極度深情的唱出來卻沒有復合
好心痛啊

這一場演唱會(第一次唱這首歌)的前置說詞
覺得分手是兩邊都後悔的感覺...


紀錄一下這是分手兩年半後才發表的

也就是差不多10年分的

 

清楚地說出
"I wrote it for Kenny."

感謝手機在08年以後錄影錄音品質好太多了.....

不然他不錄影的很多演唱會實況就會無法回味

25LIVE的倫敦場對我來說真的沒有NY場HIGH啊

 

 

不啊說真的為什麼這麼清楚.... 這傢伙到底坐多近

分手兩年半才第一次公開這首歌(&已經分手這麼久的事情)
之後在(同名)巡迴演唱會每一場都會唱
每一次都如第一次一樣心痛而深情,最後兩句的 I am so sorry 總是結束得令人不捨

不過這一場的結尾幾句好可愛
"你們喜歡這首歌嗎? 它會是我下一張單曲唷~
不久之後就會到你們手裡,到你們電腦裡....
要付費唷~~

你們的眼神像是在說"對啦對啦 你看起來很需要這個($)" "(笑)

我想買Q_Q 該死的歐洲版專輯跟美版不同的樣子

GM的東西我從錄音帶錄影帶買到DVD 好吧我想前進到藍光了(如果有)

 

 

 

大家怎麼這麼會錄影錄音啊

 

 

 

 

我原先在聽這場

 

 

不清楚是不是我在的那一天的場 等等聽聽看
其他演唱會我不知道(沒去過)
我記得我08去的時候就發現除非真的太誇張,現場沒有怎麼抓錄影照相的
我想想覺得是因為是他,有錄影錄音又怎樣? 現場的他無與倫比

當他唱著"HERE I AM"登場的時候我真的吼著哭到嗓子要破,而他還沒開始唱也沒開始跳
為什麼只有P1...我記得以前路過過P5的

 

 

 

這老兄說鏡頭很晃因為他邊跳邊錄影還喝了幾杯下肚....老兄我懂
我要不是買不起酒 我當天也真的就是這樣

 

 

這邊上傳者有解釋這張專輯的由來和意義O_O

George Michael - Where I Hope You are ( Live ) -
From The Album: Symphonica. Gestating for a long time --
at least two years, although George Michael hasn't released an album for a decade --
Symphonica is a curious way for the pop singer to return to action.

A live album recorded on his 2011-2012 tour, Symphonica showcases a singer on the supper club
circuit, trading in a few of his big hits, all middle-brow favorites
 ("Praying for Time," "One More Try," "A Different Corner") and spending a lot of time on
songs the audience knows and love, whether it's Ewan MacColl's
"The First Time Ever I Saw Your Face,"
Anthony Newley's "Feeling Good,"
or the American Popular Songbook standard "My Baby Just Cares for Me."

Michael does indulge in some personal favorites -- -
he tackles Terence Trent D'Arby's "Let Her Down Easy"
and the deep Elton John track "Idol" --
but the context is something familiar: a popular singer luxuriating in a symphonic setting.

He doesn't push the limits of this template, choosing to enjoy the lush surroundings,
so this winds up slightly anti-climactic: Michael is in good form but he's coasting,
doing no more than he needs to, satisfying fans without surprising.
~ Stephen Thomas Erlewine 2014 release, the sixth album from the global Pop superstar.

Symphonica was recorded during the tour of the same name of 2011 and `12
and was co-produced by George himself, alongside the late, legendary Phil Ramone.

Features new versions of old classics as well as new classics!
Since he entered our lives in 1982 with the ground-breaking slice of exuberance that was
 `Wham! Rap (Enjoy What You Do)', George Michael has become an international artist of
the highest order.

He has sold well over 100 million albums in a world where Germany's population is 80 million
and the United Kingdom's is 63 million.
He's topped charts from Austria to Australia.
He's sold-out stadiums from Tokyo to Tampa.
He re-defined popular music with his debut solo album, 1987's Faith and has subsequently crafted
a substantial, enormously popular body of work. !!!

 

George Michael - Symphonica CD Album
購買處
但是我想要的那兩首歌不在裡面?

 

我現在知道為什麼有人求那兩首歌的正式版....因為一直都只有LIVE版

 

 

 

他的聲音和表現真的太完美了QQ

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    草左 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()