20201122

 

昨天暴走的是這串,為了爸爸

 


草左/🍴👞FFXV3+1周目 on Twitter

I just want to emphasize that Clarus stayed with Regis all his life. Although I thank the staff for creating a wonderful world, I still cannot get over the fact that Clarus was left out. Not even in the picture they had, for some, it's 14 years old Cor standing there.

I personally don't buy that. It would be reasonable if the person on the photo is Clarus. And yet, in Ultimania, it did mention that Cor joined Prince Regis's travel when he was 15.

The best solution I could come up is that he traveled with them but didn't go to Altissia with them. But, that is just me, being VERY UPSET that Clarus is been ignored, forgotten, left out by staff and players.

 

草左/🍴👞FFXV3+1周目 on Twitter

 

仔細想想自家設定大概就三個地方就算跟官方相衝都絕對不改變:1.格拉迪歐的刺青 2.伊格尼斯的無家人設定 3.克雷拉斯的所有設定(含生子←喂)

以後除了那排字也把這三個設定當前提警示寫上去算了(生氣)總是設定做了半天到最後都沒有人在意啊~何況這些文章的讀者就只有我啊!!! 我不在意就沒有人在意啦!! 好啦!!結案!!!

 

 

 

草左/🍴👞FFXV3+1周目 on Twitter

放著,慢點補↑爸爸

If anyone is interested in my headcanons about Clarus and House of Amicitia, I could translate some paragraphs from my previous work

https://archiveofourown.org/works/24964015

 


草左/🍴👞FFXV3+1周目 on Twitter

加列德

lrt) my headcanon is that Jared was one of the teachers of Ignis, Clarus and Regis shared the same butler ( Jared) and he also know a lot of things between the young masters of Amicitia & Scientia. He holds some secrets of both Houses and the Royal family.



 

20201205

因為火大(X)補設定


草左/🍴👞FFXV3+1周目 on Twitter

headcanon) Gladio often says "it's nothing" when he's injured as if he could not feel pain. And he'd often take pain killers in battles to aid his attack. Ignis doesn't approve his action of popping pills but he will still keep it in stock for Gladio.

I am a fan of HOUSE M.D. and I still think the scenes when House popping pills are sexy 😉But I'm not worried about Gladio getting addicted. He only use pills when it's urgent. Besides, Ignis would stop him.

 

 

 

草左/🍴👞FFXV3+1周目 on Twitter

Headcanon) Because my Gladio always smiles like Samoyed when he sees Ignis, so in EP Ignis, that's how my Ignis knew that's not his Gladio.
我家格拉迪歐總是看到伊格尼斯就笑得跟薩摩耶犬般,所以在EP IGNIS我家伊格尼斯秒判定那不是格拉迪歐就因為他沒笑

 

 

草左/🍴👞FFXV3+1周目 on Twitter

角色專論+CP論,英文版(爆)

現在想想,我不跟同圈作者交流的好處也是有的:免得我太玻璃心想不出來什麼新穎的腦洞就啥都不寫XDD
我果然適合一個人默默在角落生糧自啃啊

 

二月份誕生花.紫羅蘭 Violet (二)

 Sweet Violet 香堇菜(紫羅蘭)花語:永恒的美麗
紫色:忠誠
白色:讓我們抓住幸福機會吧!

 

好美的意義

 

#イググラ #Gladnis
[FFXV] 夫夫相性一百問 100 Questions for couples - anpathio ...
100 Questions for couples (Mandarin only)
Final contribution to them this year.
I enjoyed writing this 目が笑っている笑顔
完成夫夫相性百問,最喜歡誠實的伴侶了!
我為什麼還在辦公室 好想回家上格拉迪歐

 

 


 

20210111


我來懺悔一下、幸運者後續那篇
我又讓伊媽得踩剎車了wwww
上面講的是伊媽的鍋 他也負責開頭了(?)
但是格爸的狀態不適合繼續做

 

雖然伊媽開玩笑說"想要的話就趴過身去" 格爸還真想都沒想就準備趴,伊媽一邊快被格爸可愛死一邊拉住說他開玩笑的www
伊媽"你太聽話的話會讓我一直想欺負你"
格爸"呃呃被你欺負很榮幸?"

阿銀"不行啊這傢伙M到沒救了"

一早又被(其實是昨晚睡前)對家的圖給氣哭 丟給別人(因為是他們車道)時才發現圖有下半又二次打擊OTL
雖然說昨晚剛好有PO一些照來自救,但是現在感覺完全不夠QAQ
我要更強的力道

 


 

 

 20210120

草左/🍴👞FFXV3+1周目 on Twitter

講述伊格尼斯不是我第一次處理盲人角色
我從上個世紀就開始了,Nick Parker 在我的宇宙的地位相當特殊,因為我帶他去見Pop了,過去我沒有對角色做過crossover

What happened to Ignis after CH9 really pains me, and that's the main reason why I'm still stuck at CH3 in this new round. I tried to cure myself by writing fanfic, and now two long ones (for CH9&13) are finished but I'm still a coward.

It's not the first time I deal with blind characters. One of my favorite film "Blind Fury" (I really love Rutger Hauer) introduced me to the difficulties of people who are visually impaired. https://imdb.com/title/tt009694

I wrote my fanfic based on the knowledge I got from the film, and that went smooth during my writing. My Ignis actually could "see" more after CH9. So I think perhaps I'm not really afraid of what happened in CH9 (afterall I've seen it 7 times), it's something else.

 

 

 

 

草左/🍴👞FFXV3+1周目 on Twitter

有人問起歐爾提謝和特涅布拉耶在哪,補個地圖

 

 

 

 

 20210205

看到有人畫牛格拉迪歐說自己不會有乳汁這件事
Boogs, the Art Way on Twitter

 

實在太嫩了
那個.........只要是牛屬性無論性別都一定能搾乳這就是同人BL的魔法啊~~
看看銀土就知道了(笑)
所以現在如果把格拉迪歐放入牛屬性我可是只有跟下去加碼的路子能走了嘿嘿

 


 

 

 

修舊稿發現去年持有的「我寫得很棒」buff好像要消耗殆盡,現在滑向「我寫的是什麼垃圾」的深淵😷

面對明天生日的伊格尼斯自己啥都還沒做的焦慮剛剛也在腦內叫囂了一陣,畢竟文章比不上手作或圖繪來得「具體」,覺得自己很廢什麼都拿不出來的壓力,連續否定一些臨時提案加深了問題,必須趕快找到方法..

撇過一些手作提案,我剛在想如果把剩下的照片手帳全部寫完(大概還有100頁)是不是可以算做一個「特殊成果」做展現?畢竟這是一個能夠在明天之前做到的方案
那麼我就先把The fortunate ones後續寫完,然後來動這個吧
mob S2暫時封印XDDD

 


 

 

 

 

 

之前看ALAN WAKE的時候我就在想讓FFXV裡面玩這些東西
我想讓希利安篇有這些東西(握)

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    草左 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()